16تیر

ارتباط رژیم غذایی پرچرب دوره بارداری و سرطان سینه



بازگشت

به گفته محققان، رژیم غذایی پرچرب دوره بارداری ممکن است ریسک سرطان سینه را در چندین نسل افزایش دهد.
به گزارش موسسه خیریه سمر و به نقل از خبرگزاری  مهر، محققان دانشگاه جرج تاون واشنگتن دی سی دریافتند تغذیه موش های باردار با رژیم غذایی پرچرب که چربی آن ناشی از روغن ذرت بود منجر به تغییرات ژنتیکی شد که در نهایت به شکل قابل توجهی موجب افزایش آسیب پذیری در مقابل سرطان سینه در سه نسل از موش ها شد.

لنا هیلاکوی کلارک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این باور وجود دارد که فاکتورهای محیطی و سبک زندگی نظیر رژیم غذایی، نقش مهمی در افزایش ریسک سرطان سینه در انسان دارند و ما از مدل های انسانی برای افشای مکانیسم های بیولوژیکی مسئول افزایش ریسک در زنان و نسل زنان بعد از آنها استفاده کردیم.

مطالعه جدید نشان داد شماری از تغییرات ژنتیکی در اولین و سومین نسل موش های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب در طول بارداری، از جمله چندین ژن مرتبط با افزایش ریسک سرطان سینه، افزایش مقاومت به درمان سرطان، تشخیص ضعیف سرطان و اختلال در ایمنی ضدسرطان در زنان اتفاق می افتد.

به گفته «هیلاکوی کلارک»، مطالعات نشان داده اند که زنان باردار چربی بیشتری در مقایسه با زنان غیرباردار مصرف می کنند و این افزایش میزان چربی بین اولین و دومین سه ماهه بارداری اتفاق می افتد.

*منبع: مهر

مقالات مرتبط

نکات تغذیه ای برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه

نکات تغذیه ای برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه

بیماران مبتلا به سرطان کلیه باید ۵ وعده در روز میوه و سبزی مصرف کنند

افزایش احتمال خطر سرطان سینه در استفاده از برخی رنگ موها

افزایش احتمال خطر سرطان سینه در استفاده از برخی رنگ موها

تحقیق جدید نشان می دهد زنان سیاه پوستی که از رنگ موهای ت...

مبالغ فطریه سال ۱۴۰۳

مبالغ فطریه سال ۱۴۰۳

مبالغ فطریه اعلام شده ماه رمضان سال ۱۴۰۳

ورزش کردن راه حلی برای کنترل درمان سرطان سینه

ورزش کردن راه حلی برای کنترل درمان سرطان سینه

براساس بررسی های جدید، ورزش به درمان شدگان سرطان سینه ک...

اهدای کارت هدیه و سبد کالا به فرزندان سمر

اهدای کارت هدیه و سبد کالا به فرزندان سمر

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه سمر ،این موسسه به مناس...

لطفا پیام، پرسش یا نظر خود را در این باره بنویسید